Saturday, February 24, 2007

BSE

Galna ko-sjukan? Näe. Balance Scorecard Execution tror jag att det kallas för. Eller Styrkort på ren svenska. Iallafall så är det bland annat det jag ägnar mitt liv åt. Och just nu funderar jag på en rätt elementär del av det hela - meddelandebussen. Eller kanske främst hur man skall implementera klient-serverdelen av det hela med meddelanden mellan legacysystem eller ja, datakällorna och själva den server som samlar och lagrar data. Vi snackar ett antal komponenter som kommer att byggas enbart för att aggregera data till ett mellanlager.

Men. Fan vet om man inte kan lösa det så att alla komponenter opererar autonomt, likt ett nervsystem? Anpassar sig till omgivningen och kopplar in sig på de punkter som är exponerade och tillgängliga och att man på något vis slipper göra alla dessa anpassningar?

Tål (kanske) att tänkas på eller så scrappar jag idén om 4 minuter. Man vet aldrig. Dags att börja skissa obskyr uml och fundera? *gäsp*

Var köper man alla säsonger av South Park på DVD cash vid den här tiden? Hmm. Inse faktum - jag är inte synkroniserad med samhällets definition av arbets- och fritid.

No comments: