Sunday, February 25, 2007

Söndag och fortsättning på galenskaperna

Sitter i lugn och ro på lördagskvällen/söndagsnatten. Min vän L {lätt berusad på champagne} ringer och vill leka en stund. Sure thing, jag vaknade 18.00 igår liksom. Lätt, vi hookar och vi åker hem till mig. Och min vän L, hon är en vacker sak och för övrigt en helt underbar vän. L, du vet att katastrofplanen fortfarande gäller om allt annat skiter sig

So. Vi glor lite film, bubblar, fnittrar och lyssnar på diverse som jag i egenskap av DJ för kvällen tvingar ur min evigt kraschande multimediamackapär. Får sällskap av L:s boyfriend vid 5-tiden.
Vid 6 eller 6.30 droppar brorsan in. L och boyfriend har somnat så jag vallar in dem till sängen så de kan fortsätta sova medans jag och brorsan tar ett snack. Lite lätt toppad bror droppar vilda historier om hans karriär som yxsvingande indrivare. Jag förstår inte mycket av det han snackar om men bistår med lite stöd i form av någon form av gott råd samt mobil och kofot {och jag vill INTE veta vad fan han ska ha dem till}. Iväg far han iallafall, körkortslös och lite väl sliten. Hoppas det löser sig.

Nu sitter iallafall jag och lyssnar på eminems senaste alster, egentligen mot min vilja eftersom Eminem är kommersiell och kommersiellt är skit och sånt ska man inte lyssna på. Det gör jag iallafall ändå.

Fan, jag saknar min dotter. Jävlar vad jag saknar henne.
Och jag saknar tvåsamheten och tryggheten av ett fast förhållande. Å andra sidan så är det ju rätt skönt att vara singel - särskilt när polare droppar in mitt i natten eller om man skulle råka få för sig att dejta någon. Inte för att det är särskilt troligt efter mina senaste postningar eller vad säger ni?

No comments: