Saturday, February 24, 2007

Vin, kvinnor och galenskap?

Kvinnor

Jahapp tänker du. Vad ska skitstöveln säga för nedsättande nu då?

Jo du, inget annat än att jag alltid lyckas hamna i sällskap med galna kvinnor. Missförstå mig inte, det är inget fel med galna kvinnor förutom att jag alltid dras till dem. Eller så dras de till mig, inte fanken vet jag. Men jag ska ta reda på varför det är så.

De har ett par saker gemensamma dock, dessa galna kvinnor. De är högst intelligenta och fulla av vilja. Ibland är det illvilja mest men oftast bara vilja. Om sedan målet för viljan förefaller mig högst ologiskt är ju en annan sak. Men vill, det vill de. Massor av saker. En av dem (ja, jag har träffat ett par stycken i rad nu) ville gifta sig. Den andra ville att jag skulle visa henne hela den dekadenta underjordiska världen (hallå, ser jag ut som en guide eller?) i Stockholm och den tredje, ja, jag vet inte om hon visste alls vad hon ville. Men galna var de. Och seriöst talat, jag har nog ENBART haft förhållanden med mer eller mindre galna kvinnor.

Kommer ni ihåg Occams rakkniv? Teoremet går ut på att den enklaste sanningen oftast är den mest troliga. Och när jag läser vad jag skrivit ovan så framstår det mer som att det är jag som är galen. Eller jävligt bra på att lura mig själv.

Hursomhelst så skulle jag göra ett fotoknäck med galen kvinna #2 på show på nåt ställe i stan. Kvinna #2 som svär att hon är på gränsen till att älska mig skriver sedan i sin blogg att hon under samma knäck stått och kärleksförklarat sig till sitt ex. Gissa om jag hade gillat att få höra den informationen personligen istället för att läsa den i hennes blogg som jag fan inte tänker länka till. Dessmer visar det sig att kvinna #2 inte klarat av att skriva sin recension av showen så nu funderar jag mest på vem jag ska fakturera för de fyra timmarna jag plåtade?

Första gången jag talade med kvinnan i fråga slutade det med att jag förolämpade henne å det grövsta. Tyvärr visade sig vartenda ord i förolämpningen stämma till slut. Trodde iallafall jag. Vi får se hur det slutar. Just nu ligger hon +4 poäng.

Jaja. Bäst att rulla en och slänga sig i sängen framför teven igen. Kebab från Folkets till kvällen kanske (eh, det ÄR kväll nu ditt felknullade stycke) och vem vet vad på dvd:n.

EDIT:
Pratar med kvinna #2 på telefonen. Mitt hopp om mänsklighetens framgångar minskar av såna här samtal.

Just nu på stereon: Blackalicious - The Craft
Humör: Något uppgiven fast ändå road av min egen dumhet.
Litteratur: Tao enligt Puh.

No comments: