Sunday, February 25, 2007

Serverpaniiiik

Inser att jag måste troligen åka in till Norra Station och sätta mig med en konsol och försöka köra en rescue på en av mina maskiner så jag får iväg all mail från den till kundernas mailköer. Skulle kanske inte heller skada om jag fick faanskapet att boota också?

Nå ja, känns onekligen som ett YPPERLIGT tillfälle att köra in Debian (ryyys) eller BSD på maskinen. BSD och PF ska ju vara för jävla bra alltså. Kanske kan få upp min brutalsmutta smtp-gw som funkade så jävla bra igen? Och kanske även hacka de där jävla mysql-hor-tilläggen som postfix kör med.

Edit: Nehepp. Så blev det icke. Jag hamnade hos vänner ett tag och har suttit och jävlats med Eclipse ett bra jävla tag nu. Kan för fan inte förstå varför man väljer det verktyget när det finns sånt som Intelli-J IDEA? Även med alla bells and whistles installerade så kommer inte Eclipse i närheten av produktiviteten hos IDEA. Lägg till det att de också erbjuder teamware som hanterar både .NET, C/C++, ASM och Java. Och att det integrerar finfint med Subversion, Maven, Ant, Draco, NUnit, JUnit och allt annat skojsigt. Så snart maskinen kommer så ska det upp en utvärderingsmiljö alltså!




Edit2: Samtal med galen kvinna. Galen för att hon skapar lite känslor i mig och galen för att hon är, ja, precis som jag - lätt galen. På ett bra sätt. Och ett dåligt. Yin och Yang du vet. Fika eller nåt utlovas under morgondagen liksom tala-ut-grejen. På senaste tiden har den grejen varit dålig för mig, hoppas det här blir bättre.

Edit3: Ja. Jag saknar henne.

Edit4: Ingen av oss kan sova utan varandra just nu. Tough deal. Jag är inte i skick för att köra bil och hon är någon annanstans. Jag ska försöka jobba lite.


Och, HEY, det blir openBSD på min backupserver. Ska kolla varför port 2 på mitt fina 3-ware Escalade (fetaste så klart) med 12 kanaler och raid50 inte lirar. Ja, nu skröt jag lite. Men det måste man få göra om man är tekniknörd. Och jag är ju det. Badboy och tekniknörd på samma gång. Go figure.

No comments: